Ha vevőket szeretnél, erről a módszerről tudnod kell

Tudtad, hogy a vásárlód egy tölcséren keresztül jut el hozzád? Így van, jól olvastad, az értékesítési folyamat valóban tölcsér alakú. A sales funnel (vagy értékesítési tölcsér) segít neked vizuálisan ábrázolni, hogy hogyan jut el a vásárlód az érdeklődés fázisától a vásárlásig. Felvázolásával ki tudod építeni marketingstratégiád, megtalálhatod azokat a pontokat, ahol a látogatóid elvesznek, és tudod optimalizálni ezeket a hibákat. Viszont, ami a legfontosabb, hogy hogyan érjük el vásárlóinkat a tölcsér különböző részein.

Az ADIA-modell

Sokféle értékesítési tölcsérről beszélhetünk, de a legismertebb talán az úgynevezett AIDA-modell, ami az Attention, Interest, Desire és Action szavak együtteséből áll össze. Ez az elmélet alapvetően igaz, azonban jóval az internet megszületése előtt keletkezett, így már sokkal inkább új, modernizált verziójáról beszélhetünk. A hatlépcsős modellt az Awareness, Interest, Consideration, Intent, Evaluation, Purchase szavak alkotják. Minden egyes szakasz más megközelítést, kommunikációt és eszközt kíván. 3 fő részre osztható ez a bizonyos tölcsér, mégpedig a lead generálásra, a lead gondozásra és természetesen a sales-re. 

A tölcsér teteje a figyelemfelketés szakasza, itt próbálod megragadni a fogyasztód figyelmét. A hangsúly azon van, hogy tudomást szerezzenek a kínálatodról. Az érdeklődés fázisában már felhívtad magadra a figyelmet, itt az a feladatod, hogy kapcsolatot alakíts ki a vevőddel. Bizonyítsd szakértelmed és megbízhatóságodat, használj lead mágneseket, azaz olyan minőségi tartalmakat, amikért cserébe látogatóid magasabb elköteleződésre is hajlandóak. A fontolgatás szakaszában a vevőd már gondolkozik a vásárláson – itt kell meggyőznöd, hogy téged és a terméked válassza. Ezt megteheted például személyre szabott e-mailek segítségével. A szándék-szakasz valahol a lead gondozás és a sales határában fekszik. Érezze a fogyasztód, hogy veled jár a legjobban, biztosíts megfelelő információt a döntéshozatalhoz. A purchase vagyis vásárlás szakasza pedig a tölcsér alja: gratulálunk, sikerült eladnod! Legyen a célod az, hogy megerősítsd a vevőd, hogy jó döntést hozott azáltal, hogy tőled vásárolt. Légy kedves, törődő, jutalmazd a fogyasztód ajándék termékkel vagy személyre szóló kedvezménnyel.

Videós stratégia a marketingben

Hasonlóan tölcsér alakú a megfelelő videós stratégia is az online marketingedben. Elsőként a videókkal is az a célod, hogy felkeltsd az érdeklődést, magadra tereld a figyelmet. Ebben a fázisban kreatív, egyedi videók kapnak helyet, amiknek az a fő céljuk, hogy kiemeljenek a tömegből, megkülönböztessenek az iparágad vesrenytársaitól. Ezek a videók megragadják a vásárlókat és behúzzák őket a weboldaladra. A következő az engage (elköteleződés) szakasza, ahol az a célod, hogy a lehető legjobb benyomást keltsd, minden érdeklődőnek megfelelő, minőségi információt nyújts a termékeiddel kapcsolatban. Oszd meg a történeted a vevőkkel, hogy érzelmi kapcsolatot építhessenek ki márkáddal. A convert (átalakítás) fázisában bizonyítanod kell, hogy a te márkád a legjobb a piacon. Ebben a szakaszban olyan videókat posztolj, amik növelik a terméked, szolgáltatásod hitelességét és ezzel együtt a fogyasztók bizalmát is. Statisztikailag is bizonyított, hogy ezek a legmagasabb konverziót eredményező tartalmak, így semmiképp nem maradhatnak ki a videós marketingstratégiádból. A close (lezárás) fázisában rögzíted és konvertálod a kattintásokat, lezárod az értékesítést, és amennyiben ez sikerül, meggyőzted a vevőd a márkád kiválóságáról, téged választott és vásárlás mellett döntött. 

Használd ezeket az eszközöket vállalkozásodban

Most viszont te jössz! Rajzold fel a saját értékesítési tölcséred, elemezd a vásárlói útvonalat. Gondold át a folyamatot: milyen döntési pontok vannak? Megvannak-e az egyes fázisok? A tölcsér mindegyik szakaszához tartozik egy odaillő videó? Ezek a videós tartalmak eredményeznek majd vásárlást, vagy rájuk fér egy-két módosítás? Ha úgy érzed, hogy a vevőd útja valahol elakad, nem elég ütősek, vonzóak a hirdetéseid, tartalmaid esetleg a weboldalad, akkor ne ess kétségbe: Mi azért vagyunk, hogy változtassunk ezen! A Filmsman kreatív, látványos videókat készít, hogy üzeneted eljusson a célközönségedhez, és megtérüljön a marketing befektetésed. Ha szeretnéd kiemelni a márkád a tömegből, és növelnéd ismertséged, akkor ne habozz, keress minket még ma!

Népszerű